Standardy Ochrony Małoletnich

 

Standardy Ochrony Małoletnich – wersja skrócona dla małoletnich

1.Osoby, które kontaktują się z Tobą w Bibliotece, powinny zachowywać się grzecznie i z poszanowaniem Twoich potrzeb.

  1. Nikomu nie wolno Cię krzywdzić, w jakikolwiek sposób.
  2. Masz prawo być traktowane tak samo jak wszystkie inne dzieci. Pracownicy nie powinni nikogo faworyzować.
  3. Masz prawo do zadawania pytań pracownikom Biblioteki i otrzymywania na nie wyczerpujących odpowiedzi.
  4. Pracownikom nie wolno na Ciebie krzyczeć ani stosować wobec Ciebie przemocy.
  5. Masz prawo do informacji i prawo do prywatności. Pracownikom Biblioteki nie wolno przekazywać informacji o Tobie innym dorosłym ani dzieciom, z wyjątkiem Twoich rodziców lub opiekunów.
  6. Pracownikom nie wolno bez zgody Twojej i Twoich rodziców lub opiekunów robić Ci zdjęć, nagrywać filmów.
  7. Pracownikom nie wolno nawiązywać z Tobą jakichkolwiek relacji romantycznych.
  8. Pracownikom nie wolno proponować Ci alkoholu, papierosów ani nielegalnych substancji ani używać ich w Twojej obecności.
  9. Pracownikom wolno Cię dotykać tylko za Twoją zgodą lub w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.
  10. Pracownikom nie wolno Cię bić, szturchać, popychać ani dotykać Cię w jakikolwiek inny sposób, którego nie chcesz.
  11. Pracownicy mogą się z Tobą kontaktować wyłącznie w czasie pracy i w związku z ich pracą.
  12. Pracownikom nie wolno zapraszać Cię do ich miejsca zamieszkania, spotykać się z Tobą poza Biblioteką ani kontaktować się z Tobą w mediach społecznościowych lub przez prywatny telefon.
  13. Pracownikom nie wolno zachowywać się w Twojej obecności niewłaściwie, używać wulgarnych słów, gestów lub żartów, obrażać kogokolwiek, nawiązywać w wypowiedziach do Twojej atrakcyjności.
  14. Pamiętaj! Zawsze kiedy czujesz się niekomfortowo w jakiejś sytuacji, ktoś robi Ci krzywdę lub zachowuje nieodpowiednio, możesz powiedzieć o tym innemu pracownikowi Biblioteki, który Cię wysłucha i pomoże.

Jeśli znacie kogoś, kto potrzebuje pomocy lub sami znajdujecie się w trudnej sytuacji możecie zwrócić się o pomoc do rodziców, kierownika biblioteki lub innego dorosłego dostępnego na terenie placówki.

Możecie też skontaktować się z policją  (numer 112) lub instytucjami niosącymi pomoc dzieciom, takimi jak:

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111

Dziecięcy telefon zaufania, prowadzony przez Rzecznika Praw Dziecka 800 121 212

Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie “Niebieska Linia” 800 120 002

Wersja pełna do pobrania

 

 

 

 

Komentarze zamknięte.

Skip to content